Njeno veličanstvo – rižota


Moja babica je zmeraj iz dna srca sovražila kuhanje.

Najbrž zato, ker je še pred drugo svetovno vojno kuhala v hotelu. Konjski golaž in kepe iz beljaka v vanilijevi omaki.
Vedno se je trudila biti v koraku s časom. S frizuro, motorjem in kratkimi hlačami je še šlo, pri špagetih in rižu se je pa vse končalo.

Ko je ona umorila ti dve zadevi iz inozemstva, smo doma prisegali večno zvestobo krompirju.
Zato se šele zdaj se učim uživati v dobri rižoti in testeninah.

Danes je bil dan za kuhanje.

Kot je petek dan za druženje, je ponedeljek dan za kuhanje.
Naj vam povem, da sem danes tako ponosna nase, da sem se odločila deliti z vami ta dva recepta.

Oba sta posvojena.
Ali si ljudje v resnici izmislijo recepte?
Tako, čisto od začetka?
Kako to naredijo? Gredo v trgovino, pogledajo po policah in začnejo kombinirat okuse? Ali odprejo hladilnik in vse zložijo skupaj?

No, jaz sem danes skuhala bučno rižoto in spekla pirine bombice.
Te so prav posebne, ker sem jim dodala naribano hokaido bučo.

PIRINE BOMBETKE

photo 10,5 kg polnozrnate pirine moke

1 vrečka vinskega kamna

1 pest ovsenih kosmičev

1 pest različnih semen (laneno, sončnično, bučno….)

1 dcl olivnega olja

1,5 žličke soli

4-5 dcl radenske

15-20 dkg naribane buče

Suhe sestavine pomešaš, dodaš mokre sestavine, narediš maso in oblikuješ bombetke (z mokrimi rokami, sicer se ti vse prime naprste in ni šans, da narediš bombice).
Testa ni treba vzhajati, takoj ga položimo na peki papir in pekač. Pečemo skoraj pol ure pri temperaturi okrog 200oC.

Ker sem že rezala in lupila bučo, sem se odločila, da skuham še bučino rižoto. To sem imela že nekaj časa v mislih.
Včasih namreč berem recepte. Nekateri berejo Sobotno prilogo, jaz pač kuharske portale.

Recept za bučkino rižoto sem maznila tukaj oz. zločila skupaj dva recepta, ki sta mi bila všeč.

Pri rižoti me v bistvu najbolj razkuri to, da nimam domačega jušnega fonda. Nikoli mi ne rata prihranit kak deci juhe. Najbrž zato, ker imam premali pisker v katerem kuhan juho in jo potem vso zmaževa.

 

RIŽOTA Z BUČO IN ŽAFRANOM

photo 230 dag na kocke narezane hokaido buče

1 šalotka narezana na kolute

30 dag na kocke narezanega piščanca (ta je bil še prav posebej dober, ker se je 1 dan mariniral v olivcu in feferonih).

Bučo sem pražila na olivcu in prepraženo odstranila iz posode.
Prepražila sem še šalotko in meso, dodala riž, vse skupaj mešala dokler riž ni posteklenel in vse skupaj zalila z vodo. Počasi sem mešala in dolivala vročo vodo v kateri sem raztopila indijski žafran.
Polovico buče v koščkih sem vmešala v rižoto, drugo polovico sem spasirala in dodala rižoti.

Mešala in kuhala.

Ko je bil ravno prav kremast, sem umešala še malo parmezana.

O, moj bog. Skuhala sem fantastično rižoto.

Kot je rekla originalna avtorica tega recepta – to je comfort food. Hrana, ki te poboža od znotraj.

Pa dober tek!

 

 

Kategorije:LISICA KUHARICA, LISICAMICA, FACEBOOKA KRALJICATags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 comment

  1. snežene kepe.zakon.

Komentiraj!

